Arendus- ja ärimudelid
Tarkvara arendusmudel
Kosemudel: Kosemudel on kõige lihtsam sest see on ka kõige algelisem: alguses analüüsid probleemi ja tood välja erinevaid lahendusvõimalusi. Teiseks tuleb mõelda disainile; kus mis paiknema peaks. Disain on põhimõtteliselt eeltöö, mida teha enne arendamist. Sellega lähme edasi kolmanda sammuni, ehk arendus, kus me kodeerime vastavalt disainile. Kui kood on valmis kirjutatud algab testimine. Pea aegu alati ei õnnestu kõik testid, nii et algab hooldamine, mis tähendab põhimõtteliselt arenduse ja testimise kordamist senikaua kuni vigu enam ei esine.
Ma usun, et olen sellega kokku puutunud iganädalastel programmeerimise ülesannete näol. Kuigi enamus disaini on minule juba ette antud, jääb minu hooleks ülesande analüüsimine ehk sellest aru saamine, koodi kirjutamine ehk arendamine, ning viimastel nädalatel ka testimine, sest olen pidanud ise Pythonis oma koodile teste kirjutama ja neid hooldama, kuni kõik toimib korrektselt.
Ärimudel
Annetuspõhine mudel: Rahvas annetab loojale raha- mida rohkem raha kogutakse, seda rohkem tööd looja teeb. See on hea ärimudel nendele, kellel on head ideed kui puudub algne kapital. Seesugused ideed peavad olema pühendatud eraisikutele mitte firmadele, sest enamus toetust tuleb nendelt, kes tahavad rakendust kasutada vabal ajal või hobina. Kui see oleks midagi tööks vajalikku, oleks parem firmadelt raha küsida, mitte rahvalt. Näitena võib tuua internetimängu „Lisa the painfull“ mis sai alguse Kickstarterist ja arenes edasi olenevalt sellest, kui palju rahalist toetust see rahvalt sai.
Kommentaarid
Postita kommentaar