E-ITSPEA 1

Noppeid IT ajaloost


 1. Microsoft Bob


1995 andis Microsoft välja uue programmi nimega Microsoft Bob, mille peamine eesmärk oli muuta igapäevaseid arvutiga seotuid tegevusi, nagu navigeerimine, inimestele lihtsamaks. Tootel ei olnud halb turundus ja mõtte oli küll hea, kuid läbi see ei löönud. Isegi kui selle 100$ hind ei oleks rahvale liiga suur olnud, oli selleaegsete arvutite jaoks toote maht tohutu. Enamus 95 aasta arvuteid ei olnud võimelised nii massiivset rakendust haldama, nii et klientuur oli piiratud.


Microsoft Bob oli mõeldud peamiselt nendele, kes polnud arvutitargad ega osanud arvutit juhenditta kasutada, kuid isegi nende jaoks osutus selle ülesehitus liialt lapsikuks. Enamus, kes ei olnud arvutites niivõrd pädevad, kasutasid Apple Macintoshi, mis oli Microsofti arvutitega võrreldes rohkem harilikule inimesele kohane.

Microsoft Bob kadus peagi poe riiulitelt, kuna sellel sama aasta tuli välja Windows 95, mis osutus kordades tulutoovamaks. 96-dal Bob’i enam ei toodetud ja selle on saanud vaid mälestus.


Vaatamata läbikukkumisele on Microsoft Bob internetis tuntud oma mõne maskoti kui ka fondi poolest, nii et isegi kui selle eluiga oli lühike suutis see siiski panustada interneti kultuuri.



 2. Samsung Galaxy Note 7


Mõned aastad tagasi andis Samsung välja uue telefoni. Alguses tundus kõik perfektne ning hindajatel silmis ei olnud tootega mingeid probleeme, kuid see arvamus ei kestnud kuigi kaua. Umbes paari nädala pärast ilmusid esimesed teated rikkis telefonidest mis mitte ainult ei lakanud töötamast vaid hakkasid tossama ning isegi plahvatasid. Põhjuseks osutus rikke patareiga, mis oli lihtsalt liiga suure pinge all.

Koheselt küll hoiatati rahvast ning keelati telefoni laadida kindlast protsendist kõrgemale, mis varieeris umbes 15% ja 60% vahemikus. Peale telefoni plahvatamist lennukis, mis sooritas seetõttu hädamaandumise, keelati Samsung Galaxy Note 7ga lennukite pardale tulla.


Samsung kaotas selle disaini vea tõttu viis ja pool miljardit ning sai kritiseeritud meedia poolt ohtliku vea märkamata jätmise eest. Õnneks ei läinud kaotsi klientuur kellest 95% lubasid firmale lojaalseks jääda.

 

 3. Virtual Boy


Virtual Boy konsool on Jaapani videomängude firma, Nintendo, suurim läbikukkumine. Loodud aastal 1995 oli see oma aja kohta uus ja innovatiivne leiutis, kuid kahjuks polnud tehnoloogia siiski piisavalt hea, et läbi lüüa. Virtual Boy meenutab virtuaalse reaalsuse peakomplekti, kuid on võimeline vaid 3D pilti luua; sedagi ainult musta ja punase tooniga. Vähem kui aasta eest lõpetati tootmine, kuna firma ei suutnud toodet isegi allahinnatult müüa.


Peamised probleemid Virtual Boy’ga seisnes selles, et see oli ebamugav. Nintendo ei teinud versiooni kus seda saaks peakülge kinnitada, kuna nad kartsid saada kaebusi vanematelt, kelle lapsed end kaetud nägemise tõttu millegi vastu ära löövad või komistavad. Tulemuseks seisis VR peakomplekti meenutav konsool pulga otsas. Sedaviisi ei olnud mugav pikalt mängida, kuna selg väsib ära. Lisaks sellele ei olnud see silmadele hea; eriti lastele kes olid nooremad kui 7, kuna ekraan oli lihtsalt liiga lähedal ning laste silmad polnud veel jõudnud areneda.

Kommentaarid